Projectomschrijving

I’m Sad, I Wanna Make It. Het is een statement dat kan tellen en niet toevallig de titel van het debuut van Dvtch Norris. Bekend omdat hij aan de zijde van Coely staat, maar met deze ep is de tijd gekomen om te schreeuwen dat de Antwerpse rapper zelf ook iets muzikaal uitdagends heeft te bieden. Een babbel…

Dag Dvtch. Eerst maar eens over die titel, I’m Sad, I Wanna Make It. Moeten we die titel serieus nemen of is het grappig bedoeld? Op het hoesje lijk je die woorden bijna uit te schreeuwen!
Wat ik met deze titel probeer te zeggen is dat ik gefrustreerd en gemotiveerd ben. In de omkadering moest humor zitten maar de boodschap blijft serieus.

Het grote publiek kent jou natuurlijk van je performances met je kameraadje Coely. Is dat een voor- of een nadeel om je te profileren?
Het is een ‘gift and a curse’. Geassocieerd worden met een van de belangrijkste Belgische acts is zeker niet slecht. Ik zit nu wel in de ”ik wil bewijzen dat ik meer dan Coely’s kameraadje ben”-fase.

Dat Coely in het buitenland scoort weet iedereen, maar toen ik jouw nieuwe ep hoorde, dacht ik onmiddellijk aan het internationale karakter en allure ervan. Hoe zit het met jou in het buitenland?
Ik heb het gevoel dat ik in het binnenland nog wat wil verwezenlijken. Hoe het in het buitenland zit? Dat wordt afwachten aangezien ik nog maar net mijn debuut-ep heb gedropt.

Wat ook opvalt is de zeer diverse kant van je muzikale kunnen. Het lijkt wel alsof je op je nieuwe ep zowat alle kanten van Dvtch Norris hebt laten zien, klopt dat?
Dat klopt!  Muziek maken is therapie voor mij. Elk emotie leunt aan bij een bepaalde stijl. In hiphop zijn er net als rock heel veel verschillende stijlen waar je mee kan werken.

We kennen jou vooral als een goedgemutste kerel, maar op opener Antwerp Country Boy klink je behoorlijk boos. Het lijkt wel een oerschreeuw, is dit een protestsong?
Het willen maken als artiest vergt heel veel geduld. Maar geduld hebben is heel moeilijk als je in een moeilijke situatie zit thuis en je hebt geen diploma. Ik was gefrustreerd omdat ik het gevoel had dat ik geen tijd meer had om te wachten. Gevoelens op een correcte manier uitleggen is nog nooit zo vlot gegaan als toen.

Ook op Magic Carpet heb je het erover dat deze wereld dol draait. Denk je dat muziek de wereld kan veranderen?
Jazeker. Kijk maar naar hiphop. De typische dingen van onze cultuur zie je meer en meer terug komen in mode, trends, media, kunst en sport. We mogen nooit de kracht van muziek onderschatten.

Is hiphop de nieuwe punk?
Hiphop is eerder de nieuwe pop. Het is heel belangrijk en commercieel geworden. Alhoewel ik de laatste 2 jaar meer en meer punkelementen terugvind in mode, live performances, drugs etc.

Voor een rapper klinkt dit misschien als een gekke vraag, maar ik ben nieuwsgierig. Een paar maanden geleden liet Kurt Overbergh van de AB verstaan dat je de beste muziek van vandaag in de hiphop vindt. Akkoord hiermee?
Het gaat heel goed met hiphop! Daar kan ik alleen maar trots op zijn. Ik denk wel dat dit voor iedereen een beetje anders is. De meeste hits die we tegenwoordig horen, komen misschien wel van hiphop maar wat ik de beste muziek vind, kan voor een ander slecht zijn.

Foto: (c) Ann Cnockaert

Facebook
Soundcloud
Beatville